Stavitelný podvozek BC Racing, BR Series Coilover Type RS s pryžovým horním uložením vpředu i vzadu, určený pro běžný provoz nebo ...
Kód: | BC.BR-RS |
Výrobce: | BC-Racing |
Cena s DPH : | 30 277,- CZK |
Cena bez DPH : | 25 022,- CZK |
DPH: | 21 % |
Dostupnost: | 4 týdny |
Stavitelný podvozek BC Racing, BR Series Coilover Type RS s pryžovým horním uložením vpředu i vzadu, určený pro běžný provoz nebo sportovní použití.
Stavitelné podvozky BC Racing byly navrženy a vyvinuty pro univerzální použití zejména v amatérském automobilovém sportu s možností uplatnění v silničním provozu, to vše za přijatelnou cenu. Kvalitativně se jedná zhruba o střed nabídky, cenově se však pohybuje na samém spodním okraji, což je možné mj. díky tomu, že jsou vyráběny na Taiwanu (Taiwan Bor-Chuann Enterprise Co., Ltd, zal. 1999). Při návrzích a realizaci výrobních postupů bylo využíváno know-how britských a japonských odborníků, výrobky pak prošly četnými testy v Japonsku a USA. Každý produkt je důkladně testován před opuštěním továrny, aby byla zajištěna maximální kontrola kvality dodávaného zboží. Díky tomu se jedná doslova senzační poměr ceny a kvality!
Podvozkové pružicí systémy BC Racing vykazují až 3x nižší únavu než OEM standardní výrobky, vlivem použití kvalitních materiálů při jejich výrobě. Jejich předností je možnost seřizování v širokém rozsahu, výhodou je seřizování světlé výšky vozu nezávisle na předpětí pružin. Rovněž testy závislosti viskozitiy tlumičového oleje na teplotě a zatížení dopady pro BC Racing velmi dobře - vykazují zhruba třetinové rozdíly viskozity proti běžným OEM výrobkům. A to už stojí za zvážení!
Tlumiče a vzpěry BC Racing jsou k dispozici ve verzích BR Series pro běžné použití a zejména zpevněný povrch, RM Series v inverzní podobě pro nezpevněný povrch, ER Series s externími tlakovými nádobkami pro olej a V1 Series pro hladký povrch.
Základem každého podvozku je pružina, optimalizovaná podle zatížení nápravy každého vozu (údaj vychází z poměru hmotnosti na nápravu) s předpětím nastaveným podle budoucího použití. Proto nejsou nastavitelné podvozky BC Racing univerzální, ale vždy vyrobeny a určeny pro jeden konkrétní typ vozidla. Pro utlumení kmitů jsou vzpěry a tlumiče vyrobeny jako monotuba, u nejoblíbenější a celosvětově nejprodávanější série BR s pístem průměru 44 mm v pístní komoře průměru 53 mm pro zajištění maximální pevnosti a tuhosti mechanických dílů s ohledem na potřebu použitelnosti při budoucí repasi opotřebitelných součástí (a nikoli nutnosti nákupu celého nového tlumiče jako u OEM výrobků). Speciální tlumičový olej garantuje maximálně konstantní viskozitu za různých teplot, což je klíčová vlastnost pro správnou funkci tlumiče kmitů. U řady V1 je monotuba upravena pro stejný objem tlumičového oleje při menším průměru (44/50 mm) a tím snižuje neodpružené hmoty vozu, řada ER je pak vybavena tlakovými externími nádobkami nejen pro ještě větší objem oleje a snížení neopdružených hmot vozidla, ale hlavně pro lepší odolávání extrémním rázům od vozovky a zachovávání konstantní teploty tlumičového oleje po celou dobu práce tlumiče.
Vzpěry a tlumiče řady BR, RM, ER a V1 jsou nastavitelné výškově (světlá výška vozu je u nápravy typu McPherson regulovatelná v rozsahu 55-80 mm v závislosti na konkrétní aplikaci, u ostatních tlumičů je to pak 15-25 mm opět v závislosti na konkrétní aplikaci), mají nezávisle na světlé výšce nastavitelné předpětí pružiny a nastavitelnou tuhost tlumiče v 30 krocích), což zajišťuje široké spektrum individuálního přizpůsobení vzpěry nárokům zákazníka. Regulace tuhosti navíc probíhá bez nutnosti demontáže vzpěry z vozu prostřednictvím Elliotova ventilu v horní části tlumiče. Přední vzpěry jsou u konstrukcí, kde to je možné nebo z hlediska funkce žádoucí (McPherson), dodávány včetně horního uložení Pillowball, které umožňuje nastavení záklonu i odklonu rejdového čepu. U konstrukcí, kde je horní uložení pevné je i toto dodáváno spolu s tlumiči.
Velká pozornost byla při výrobě věnována protikorozní ochraně, ochraně proti proražení (Nitrogen pressurised dampers) a patentovanému spodnímu zámku (systém pro konfiguraci světlé výšky vozu nezávisle na předpětí pružiny).